.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همایش رهروان شهدای محور چناره در بهشهر

همایش یک روزه رهروان شهدای محور چناره، کردستان و مریوان در استان‌های شمال کشور و کردستان در بهشهر، در حالی برگزار شد که بار دیگر رزمندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس با شهدا عهد و پیمان دوباره ببندند و تابع ولایت باشند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد عباس‌آباد بهشهر، از صبح جمعه به مدت یک روز میزبان میهمانان سروقامت و خانواده‌های رزمندگان و شهدای بزرگواری بود که با سلام دیروز به همدیگر دست دادند تا برای یک هدف مشخص که همان دفاع از ولایت، اسلام و انقلاب است؛ حرکت کرده و تا آخر بایستند.

دیروز و در جنگ هشت ساله، حس انجام وظیفه نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دین به اسلام و ولایت فقیه موجب شد تا رزمندگان راهی جبهه شوند و امروز همان رزمندگان با احساس وظیفه نسبت به شهدا و خانواده‌های آنان گرد هم آمدند تا اعلام کنند که با گذشت سال‌ها از رفتن شهدا، نام و یادشان از یاد نخواهد رفت.

*حقیقت و ماندگاری شهدا

یکی از فرماندهان حال حاضر در نبرد سوریه و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در این گردهمایی با اشاره به اینکه دیروز شهدای ما با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) در مسیر امام حسین(ع) گام برداشتند، گفت: شهدا و رزمندگان ما دیروز در میدان کار و زار با دشمن وارد عمل شدند و با شهادت خود درس بزرگ ایستادگی به ما دادند.

علی اکبرنژاد اظهار کرد: شهادت برای شهدا عزت و افتخار بزرگی بود و آنان با دانستن این مسأله در میدان نبرد با دشمن گام نهادند و امروز هم یاوران دیروز شهدا، گرد هم آمدند تا بر عهد و پیمان خود با شهدا استوار بمانند و اعلام کنند که با رفتن شهدا، علم و پرچمی که آنان برافراشتند هرگز بر زمین نمی‌ماند.

وی افزود: علم شهدا فرهنگ، باور، حقیقت، خودباوری، ایستادگی، مردانگی، فرهنگ ایثار و امر به معروف و نهی از منکر است و همچنان که شهدا بر عهد و پیمان خود با ولایت ثابت قدم بودند ما هم در ادامه راهشان باید علم آنان را بر دوش گرفته و پیام شهدا را که همان ولایتمداری است به مردان و زنان این جامعه منتقل کنیم.

این فرمانده حال حاضر نبرد در سوریه با اعلام اینکه حقیقت و ماندگاری شهدای ما درس‌آموزی در دانشگاه عاشورا و دانشگاه علوی است، یادآور شد: ما در طول هشت سال دفاع مقدس با اسلحه و سلاح قلیل خود، بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شدیم و امروز هم سلاح ما باید باور ما و درس‌آموزی در مکتب سیدالشهدا و در دانشگاه عاشورا و اهل بیت(ع) باشد.

اکبرنژاد اضافه کرد: حرکت در شرایط غبارآلودی که گاه و بیگاه توسط دشمنان در جامعه ما ایجاد می‌شود تنها با ولایتمداری و بصیرت امکان‌پذیر است و باید شعار دین‌خواهی، ولایتمداری و امام‌شناسی در جامعه حاکم و همه ما اهل بصیرت باشیم.

وی گفت: انتقال فرهنگ شهید و شهادت از مسائل مهمی است که جامعه امروز ما به آن نیازمند است و باید در یادواره شهدا از دوران جنگ، سختی‌ها، مشکلات، محدودیت‌ها، مظلومیت و امکانات موجود آن زمان، برای جوانان گفته شود تا جوانان را با فرهنگ شهادت آشنا شوند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان آن دوران افزود: یادواره شهدا، باید حلقه اتصال با نسل جدید باشد و این اجتماع شما با عنوان رهروان شهدای چناره، کردستان و مریوان در واقع پیام‌رسانی شهدای این دوران و افتخار بزرگی برای ادامه راه شهدا و استمرار آن است.

اکبرنژاد با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با دل و جان، دفاع از اسلام، انقلاب و اهل بیت(ع) را درک کردند، گفت: امروز همان رزمندگان جوان دیروز در هشت سال دفاع مقدس که طالب شهادت بودند؛ امروز در جبهه‌های سوریه با داعش و دشمنان در حال جنگ هستند و برای شهادت لحظه‌شماری می‌کنند که باید زندگی و اخلاص آنان سرلوحه کار ما باشد.

*رزمندگان دیروز، مدافعان امروز

فرماندار شهرستان بهشهر که خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و از هم‌رزمان این رزمندگان در کردستان و نقاط مختلف بود هم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بسیجیان و رزمندگان ما در هر زمان و مکانی که انقلاب و نظام به آنان نیاز داشت در صف نخست میدان حضور داشتند و وفاداریشان را به انقلاب اسلامی ایران ثابت کردند و اکنون هم در سوریه برای دفاع از اسلام در نبرد هستند.

سید خالق سجادی با بیان اینکه رزمندگان دیروز ما، مدافعان امروز در دفاع از حریم اهل بیت(ع) هستند، یادآور شد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، با ایمان، شجاعت، ولایتمداری و ایستادگی بر مشکلات نائل شدند و شکوه و ایثار و مقاومت را به نمایش گذاشتند و امروز هم برای ما عزت و اقتدار می‌آفرینند.

وی گفت: مهم‌ترین وظیفه ما رساندن پیام ولایت‌مداری شهدا و همچنین مقاومت و ایثار آنان است که باید خاطرات و تصاویر رزمندگان در قالب کتاب و مقاله به نسل جوان امروز منتقل شود تا همواره روحیه ایثار و مقاومت در جامعه زنده بماند.

*دشمن به دنبال گرفتن ارزش‌ها است

یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هم در حاشیه این همایش با بیان اینکه دشمن به دنبال گرفتن ارزش‌ها از جامعه اسلامی ما است، به فارس گفت: دشمن به دنبال گرفتن ارزش‌ها، محرم و آرمان‌های ما است و با هجمه‌های مختلف وارد عمل شده است.

سیدمهدی حسینی افزود: دشمن می‌خواهد چادر را از بانوان ما دور کند و با دین‌فروشی، انقلاب، اسلام و ارزش‌های انقلاب ما را از بین ببرد که باید آگاه باشیم.

وی گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از افتخارات ما هستند که بسیاری از این افراد با وجود تمام فداکاری‌ها و سلحشوری‌های فراوان، گمنام مانده‌اند و برای بسیاری از نزدیکانشان هم شناخته شده نیستند که باید از این ارزش‌های دفاع مقدس و راویان زنده، بهره‌برداری مناسب انجام شده و در جمع‌آوری خاطرات شهدا تلاش شود.

ابراهیم ابراهیمی یکی از مسؤولان و برگزارکنندگان همایش رهروان شهدای چناره، کردستان و مریوان در بهشهر هم به فارس گفت: این گردهم آمدن رزمندگان استان‌های شمالی و کردستان در کنار هم حفظ وحدت و همدلی، توفیقی بزرگ برای ما است که امیدواریم با انجام برنامه‌های معرفتی، در انتقال فرهنگ شهادت تلاش کرده تا ارزش‌های دفاع مقدس، به‌درستی به نسل جدید منتقل شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.